Ne razmišljaj novcem već glavom. Novac jeste jedan od najvažnijih faktora u odlučivanju, ali najvažniji su tvoje fizičko i mentalno zdravlje, sigurnost i Rezolucija 1244.
Sve je počelo u praskozorje čovečanstva kada je matori O’Rangutan poželeo mladog Mek Muna. Dosadila je O’Rangutanu njegova verna ljuba O’Rila i hteo je da isproba nešto novo. Mračni srednji vek bio je eonima daleko i nije bilo razloga da O’Rangutan ne proba. Ali mladog Mek Muna nije privlačio O’Rangutan. Gadio mu se, onako dlakav i čovekolik. I zato je O’Rangutan ponudio mladom junoši nekoliko banana za njegovu uslugu. Mladi Mek Mun je, budući da je počeo svoje studije po Lijani, kalkulisao da će besplatne banane doprineti njegovom studentskom budžetu.
Tako je počelo. To je (pra)istorija.
A sada da pređemo na praksu.
Početak
Odluka. Ne prenagljuj! Nemoj da dozvoliš da miris brze i lake love utiče na tvoj proces razmišljanja. Neka odluku donese tvoj mozak, a ne kasica-prasica. Uzmi u obzir razloge za i protiv bavljenja ovim zanimanjem. Razmisli da li si spreman i sposoban da budeš sa najrazličitijim ljudima, sa osobama koje na izborima glasaju za Koštunicu ili Đilasa, da ulaziš u domove potpunih stranaca i da ih primaš kod (i u sebe). Kako će ovaj posao da se odrazi na tvoju ličnost.
Stil. Klasična odela, trenerke, koža, vojna uniforma ili nešto između toga? Ne laži sebe i klijente, provaliće te, a onda će manje da te poštuju.
Iskrenost. Budi iskren sa momcima. Ako ti je kita 15 cm, nemoj da kažeš da imaš karu od 22. Istina će, u ovom slučaju bukvalno, da izađe na videlo. Nemoj da lažeš svoje klijente, shvatiće to, a niko ne voli da ih ljudi lažu. Iskrenost je važna u ovom poslu.
Uprkos diskreciji na koju su svi narkomanski navučeni, radio Mileva funkcioniše i ovde. A reklama od usta do usta je moćno marketinško oružje, ne dozvoli da radi protiv tebe. Postoje dva dopuštena i podrazumevajuća odstupanja od principa iskrenosti. To su godine i pseudonim.
Odredi limite. Sve vreme moraš da kontrolišeš situaciju. Istovremeno atmosfera mora da bude opuštena. Mora da se vidi da si ležeran, opušten ,nonšalantan, ali i profesionalan. Kada te klijent pita za neku uslugu ti moraš odmah da mu odgovoriš. Ako razmišljaš, videće da nisi baš toliki profesionalac, i postoji opasnost da doneseš prenagljenu odluku sa kojim posledicama ćeš ti morati da živiš. Pitanja na koja bi trebalo da doneseš odluku posle dosta razmišljanja jesu: Koliko ćeš da naplaćuješ svoje usluge; u kom području ćeš da posluješ; da li primaš klijente u svom smeštaju ili ideš kod njih; da li si spreman da pregovaraš oko tarife usluga, područja delovanja; da li si aktivan, pasivan, oba; da li radiš fetiše i koje; da li radiš riming, scat; da li masiraš; da li dozvoljavaš da te klijenti fotografišu ili snimaju kamerom; da li si spreman i voljan da putuješ, da li imaš važeći pasoš, vremena za to; da li si spreman da te klijent fotografiše na mitingu „Kosovo je Srbija“ uvijenog u srpsku zastavu…
Ne razmišljaj novcem već glavom. Novac jeste jedan od najvažnijih faktora u odlučivanju, ali najvažniji su tvoje fizičko i mentalno zdravlje, sigurnost i Rezolucija 1244. Ti ćeš da živiš sa posledicama pogrešnih odluka. A priča da u Eskortlendu reke novca teku o veliki okean Paracifik je samo delimično tačna. U ovom poslu žene zarađuju više. I gej eskorti mogu da zarade dosta novca, to su uglavnom momci koji su počeli da rade pre godinu dve, između svojih 18 i 22 godine i koji imaju fantastična tela sa slatkim facama. Ne znači da i ti ne možeš da živiš pristojno baveći se ovim, samo ne očekuj da ćeš prvih šest meseci moći da finansiraš život ovim prihodima.
Napravi realne ciljeve i očekivanja. Očekuj uspeh, ali budi realan.
Tarife. Odluka koliko bi eskort trebalo da naplaćuje usluge jeste vrhunsko pitanje cele eskortske zajednice. Cene zavise od brojnih faktora na tržištu. Cene tvoje konkurencije? Teritorija pružanja usluga. Nije ista cena u Torontu, Beogradu ili Jagodini (mada jagodinski eskorti imaju beneficirani radni staž).
Izgled. Stani ispred ogledala, skini se nag i pogledaj se. Šta vidiš? Budi brutalno iskren, tvoje mušterije hoće. Da li vidiš Mikelanđelovog Davida ili Ivanovog Ivanovića? Da li ti se to vidi malo salca na stomaku? Seksualne veštine? Kakve su? Nemoj da lažeš klijente. Aktivac koji glumi pasivca lako se provali, ma koji Megakres UNIverzitet završio. Faktor „novi eskort“. Novi eskort bi na početku trebalo da naplaćuje 10-20% niže svoje usluge nego što je to uobičajeno na tom tržištu.
Drži cenu. Kada jednom doneseš svoj cenovnik drži se njega. Nemoj da se cenjkaš i pogađaš sa klijentima oko toga. Držanje i draženje svog ličnog eskorta je skup hobi. Klijenti bi toga morali da budu svesni. Ako su te neki razlozi naterali da promeniš cene -uradi to. Ali bez diskusije sa deoničarima tvog tela. Stalnim mušterijama možeš da zadržiš staru cenu, ali da ih obavestiš da si drugima podigao cene, a da za njega taj novi cenovnik neće važiti nikada ili narednih x meseci. Nikada ne primaj bakšiš ili poklone od klijenata. Sve je već uračunato u cenu sa paprom.
Marketing. Tradicionalno reklamiranje se zasnivalo na ličnim oglasima u novinama. Novine su nešto što su koristili naši preci Fred Kremenko i Barni Kamenko. Ovaj metod je prevaziđen i u velikoj meri zakonski sankcionisan. A za pravljenje ličnih oglasa na papiru, njihovo fotokopiranje i lepljenje po lokalnim reklamnim stubovima i tablama je metod koji zahteva koktel hrabrosti i ludosti koju retko koja individua može da smućka sebi i preživi.
Vratimo se pederskoj majci, starom, dobrom internetu. Sajtove za eskort profile, blogovi, sopstvene web stranice…Obilje mogućnosti. Ali važno je da i svoj profil širite mrežom. Činite ga vidljivim. Spamujte, trolujte, do vašeg mesta pod Suncem. Znajte, jedna vaša slika na profilu vredi hiljadu reči. Nekoliko slika, vrede nekoliko hiljada reči. Budite brbljivi! I neka vaše fotografije na profilima osete blagotvorni, blagi dodir fotošopa. BLAGI dodir!
Zdravlje. Zdravlje je najvažnija stvar na koju bi eskort trebalo da obrati pažnju jer ono nema cenu, osim kod privatnika. Virus HIV-a je najveća opasnost, ali ne i jedina. Postoje oni koji ne koriste kondom iz raznih opravdanja. Neki kažu da spavaju samo sa HIV negativnim osobama. Ma, da. Kako to doktor Haus kaže:“ Everybody lies!“ Ili, oni već zaraženi, misle da više ne moraju da se brinu za sebe. Kada se dva HIV virusa nađu u istom organizmu stvaraju super-virus, opasniji, kome ni kriptonit ne može ništa. Treći su svesni rizika i žele, ipak, da žive punim plućima. Kao i HIV. Osim HIV-a postoji još mnogo polnih bolesti: gonoreja, sifilis, herpes i još neke koje ni google translator ne može da prevede.
Informiši se što više o ovim bolestima. Surfuj netom, posavetuje sa Vasom Pelagićem sa stalaže knjiga, ako u tvom gradu postoji neki centar za lečenje, prevenciju, ili savetovanje, nađi vremena da svratiš tamo na putu između lokalnog akva parka i zoološkog vrta (ili, beše, muzeja voštanih figura?). I na svaka tri meseca se obavezno testiraj na ove bolesti. I uvek koristi kondom!
Lična bezbednost. Povremeno će da se desi da naletiš na lujku, ili će neko da ti servira niz lakših povreda glave. Zato uvek slušaj onaj glasić u tvojoj glavi koji vrišti da nešto nije u redu. Rečenica „Suviše je dobro da bi bilo istinito“ ovde dolazi do vrhunca u svojoj tačnosti. Ljudi koji vam obećavaju basnoslovne sume novca lažu. Oni koji imaju novca troše ga na diskretniji način. Nemoj da trošiš veće sume od uobičajenih na putovanje do klijenta. Drži se odabrane teritorije. Ako ti neko ponudi audiciju za žurku ili kasting za snimanje fotografija i porno filmova ili je posao van grada i traje više sati uvek traži delimičnu naknadu troškova za tako nešto. Ako odbije nije bilo pravo. Nikada nemoj da radiš na kredit. Ko mu je kriv što je upravo izgubio novčanik. Primaj samo keš. Neka uvek neko od tvojih prijatelja zna za tvoj sastanak i njegovo trajanje, kao i adresu na koju ideš. I neka te proveri telefonom u trenutku kada bi sastanak trebalo da se završi.
Izbegavaj dogovore sa klijentima koji ti nisu ostavili broj telefona. U većini slučajeva oni nikada i ne dođu na zakazani sastanak.
Lociraj i izbegni trolove. Jedna od podvrsta smarača. Svako i svuda ih ima. To je Jezdimir Uskoković, koji sedi u bolničkoj čekaonici, spreman da skoči na nevinog prolaznika u belom mantilu. Zdrav, prav, a na samrti. I odbrao je vas da ga izlečite. Trolovi jedu pre svega vaše vreme.
Nije ih lako uočiti. Ali ako stalno otkazuju sastanke sa maštovitim opravdanjima, Traže slike tela, a šalju ti svoje kite, traže sliku face, a ako im je ne pošalješ nema ih više, oni koji bi da te počaste baš velikim, jer je njihov takav, oni koji kažu da nikada pre nisu bili sa eskortom.
Mitovi. Mnogi ljudi odustaju od bavljenja ovim poslom zbog toga što im glasovi u glavama ponavljaju da postoje brojni razlozi da se ne bave tom vrstom posla. Ti glasovi pripadaju društvu, prijateljima, roditeljima, šefovima, bankarima, političarima, sveštenicima i svima onima koji koriste ovakve usluge. Interesantno, zar ne?
Mit jedan: Klijenti su uvek ružni. Ovo je generalizacija, a one nikada nisu tačne. Većina klijenata izgleda prosečno, neki su i zgodnjičavi ili lepi. Nasuprot tome, možeš da budeš siguran da Dr Mr Palma nikada neće da bude tvoja mušterija.
Mit dva: Zaradićeš ogromne pare. Istina. Hajde malo na one dosadne neto-bruto stvari. Ogromne pare u kojima ćeš da plivaš minus: stanarina, režije, hrana, odeća, obuća, radni alati – kondomi, lubrikanti, mobilni, kredit, kompjuter, članarina u fitnes klubu, proteini, dodaci ishrani, preparati za ličnu higijenu, negu lica i tela, depilacija, solarijum…
Mit tri: Moraš da budem lep i mlad da bi bio eskort. Lepota i mladost pomažu. Ali svakako se ne zahtevaju za bavljenje ovim poslom. Ne očekuju svi klijenti 21-godišnjeg Kianua Rivsa.
Mit četiri: Svi eskorti su narkomani i luzeri. Šta smo naučili o generalizacijama? Nisu… nisu… drugovi i drugarice, tačne!
Mitovi su među nama, a eskorti mogu da se potrude da ih otklone ili da ćute, jer oni znaju istinu i kako da je iskoriste. Ili samo da se na sve ove mitove osmehuju na putu do banke.
Šta kaže zakon? U domaćem krivičnom zakoniku kao krivično delo pominje se samo posredovanje u prostituciji, ali ne i pružanje usluga. Prodaja tela tretira se kao prekršaj, odnosno remećenje javnog reda i mira, i za to je predviđen zatvor do mesec dana, plus novčana kazna. Prekršaj je i ustupanje prostorija za bavljenje prostitucijom, za koje je zaprećena kazna takođe do 30 dana, ako je prostitutka punoletna, odnosno do 60, ako je maloletna. Oni koji koriste seksualne usluge ne mogu da odgovaraju ni prekršajno ni krivično.
M. Aranđelović