Izuzetno nam je zadovoljstvo da po prvi put obradimo „nacionalni“ proizvod koji je u javnosti izazvao posebno interesovanje. U pitanju je linija proizvoda „Hijaluron“ od Apoteke Beograd, a mi ćemo obraditi Hijaluron regenerativni krem. Uzeto u obzir da je ovo proizvod insitucije koja većini građana Beograda izrađuje magistralne preparature, te posebnu važnost u svom radu stavlja na visok stepen stručnosti svog kadra i njihovo kontinuirano usavršavanje, imamo zaista visoka očekivanja! Regenerativni krem, po tvrdnjama proizvođača, „ublažava već postojeće bore (anti-age) i obezbeđuje koži visoku hidrantnost, regeneriše dehidriranu kožu i povećava joj elastičnost…“.
U analizi ovog proizvoda krećemo od očiglednog, a to je hijaluronska kiselina po kojoj je cela linija nazvana. U razgovoru sa proizvođačem nismo uspeli da saznamo koja je koncentracija hijaluronske kiseline ili bilo kog drugog jedinjenja u proizvodu, što i jeste pravo proizvođača, ali želimo da napomenemo da sve veći broj brendova koji u svojim formulacijama posvećuju dosta pažnje hijaluronskoj kiselini, sve češće ističu koncetraciju hijaluronske kiseline kako bi potrošači uvideli da će zaista imati efekat punjenja kože jer pri nižim koncetracijama ovo jedinjenje više deluje hidrantno i ne može da poveća volumen i zagladi kožu kao pri većim koncetracijama. Uzeto u obzir da je sam proizvod nazvan po ovoj kiselini lukavo nas navodi na pogrešan zaključak da ona igra glavnu ulogu, ali posmatranjem hemijskog sastava uviđamo da se hijaluronska kiselina nalazi pri dnu hemijskog sastava koji je poređan po opadajućoj vrednosti što nas navodi na zaključak da je koncetracije ove kiseline verovatno nedovoljna za efekat povećanja volumena kože i popunjavanje bora, već ima hidrantni efekat. U ovom proizvodu glavnu ulogu igraju keramidi i hranljiva ulja. Naime zapažamo čak tri vrste keramida (keramid 3, 6 II i 1), čini se u značajnoj koncetraciji i mora se priznati da ne možemo da se setimo nekog proizvoda koji ima sva tri tipa keramida, što predstavlja prijatno iznenađenje. Ceramidi predstavljaju jednu od glavnih strukturnih komponenata naše kože tj. čine ekstracelularnu matricu koja se sastoji od 50% keramida, 25% holesterola i 15% slobodnih masnih kiselina. Uloga u kozmetici je pretežno reparativna, obezbeđuju strukturalnu i biohemijsku podršku ćelijama kože te se smatraju izuzetno dobrim jedinjenjem za negu kože. Nailazimo i na visoku koncetraciju derivata kokosovog ulja (Capric Triglyceride) koje se u kozmetici pretežno koristi kako emolijent sastavljenog od mešavine masnih kiselina koje koža može da iskoristi za obnavljanje površinskog sloja. Vitamin E koji je u ovom proizvodu takođe zauzeo je visoko mesto, smatramo izuzetnim jedinjenjem zbog svoje antioksidantne snage, gde takođe pomaže u zaštiti od foto oštećenja kože, smanjuje gubitak vode, učestvuje u formiranju i održavanju hidrolipidnog sloja kože i nekolicini drugih procesa važnih za očuvanje kvaliteta kože. Proizvod takođe sadrži ulja avokada, jojobe i noćurka bogatih različitim masnim kiselinama koje igraju važnu ulogu u nezi i očuvanju kože.
Proizvođač pominje i vitamin A za koji kaže da ima „klinički potvrđene efekte u smanjenu bora“! Ovo je naravno tačno za retinoide, ali ne za oblik vitamina A, Retinyl Palmitate, koji se nalazi u ovom proizvodu te koga jedino možemo da posmatramo kao antioksidans. Inače i to je ono što nećete čuti kada se raspitujete za ovaj proizvod, da je jedan od glavnih sastojaka silikon tj. silikonski polimer (PEG/PPG-10/1) što smatramo velikim napretkom u odnosu na prethodna izdanja Apoteke Beograd i opštim odnosom tržišta prema silikonu. Silikon igra ulogu emolijenta i formira zaštitni film preko kože koji ne zapušava pore dok navodna štetna svojstva ovog tipa silikona nisu potvrđena relevantnim studijama te se smatra bezbednim.
Iako je ovaj proizvod prijatno iznenađenje, ima nedostataka i ne možemo ga posmatra kao isključivo anti-age. Naime, nedostaju jedinjenja koja bi stimulisala proizvodnju kolagena i peptida, nedostaje više ćelijskih komunikatora, potentnih antioksidanasa i antiinflamatornih jedinjenja. Ovaj proizvod će sigurno doprineti poboljšanju stanja vaše kože i može da ima dobru preventivnu ulogu, ali će slabo uticati na već nastala oštećenja, smanjenje bora i vraćanje volumena koži lica. Takođe ovaj krem mogu da koristi svi sa normalnom i suvom kožom pa čak i osobe mlađe od 30 godina starosti pogotovo ako često uživaju alkohol i nikotin ili imaju neuravnoteženu ishranu te slabo konzumiraju vodu. Greška koju ne možemo da oprostimo Apoteci Beograd je neadekvatna ambalaža gde je krem upakovan u prozirnu teglicu iako na samoj kutiji od proizvoda piše „čuvati na sobnoj temperaturi, zaštićeno od svetlosti.“
Sve u svemu ovo je vrlo dobra hidratantna hranljiva krema čija je stabilnost na žalost ugrožena neadekvatnom ambalažom.
Cena proizvoda je oko 900 dinara.
Piše: Mladen Antonijević Priljeva